Ο εντοπισμός των όποιων αδυναμιών του διδακτικού προσωπικού σε ό,τι αφορά στην εκτέλεση του εκπαιδευτικού έργου πραγματοποιείται μέσω της διαδικασίας της αξιολόγησης της ποιότητας του διδακτικού έργου. Η ΜΟ.ΔΙ.Π. ενθαρρύνει τη διαδικασία της αξιολόγησης της ποιότητας των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων από τους φοιτητές. Για το σκοπό αυτό υπενθυμίζει σε τακτά χρονικά διαστήματα την υποχρέωση των Τμημάτων να ακολουθούν τη διαδικασία αυτή.
Η αξιολόγηση των διδασκόντων από τις/τους μεταπτυχιακές/κούς φοιτήτριες/τές γίνεται τακτικά προς το τέλος του εξαμήνου (8η – 11η διδακτική εβδομάδα) με ανώνυμο τρόπο με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίου αξιολόγησης μαθήματος από φοιτήτριες/τες. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης πραγματοποιείται στατιστική επεξεργασία των ερωτηματολογίων για την εξαγωγή συγκεντρωτικών αποτελεσμάτων με σκοπό την διαρκή βελτίωση του διδακτικού έργου του Π.Μ.Σ..
Μεθοδολογία της εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Για την εκπαιδευτική αξιολόγηση των μαθημάτων του ΠΜΣ, χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο της ΜΟΔΙΠ του ΔΠΘ το οποίο διανεμήθηκε για το έτος 2021-2022, εντύπως. Από το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 η συμπλήρωση των ερωτηματολογίων διδακτικής αξιολόγησης θα γίνεται μέσω του πληροφοριακού συστήματος της ΜΟΔΙΠ. Στα ερωτηματολόγια οι φοιτητές καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις που αφορούν:
α) το περιεχόμενο και τη χρησιμότητα του μαθήματος (2 ερωτήσεις),
β) την ποιότητα της διδασκαλίας (4 ερωτήσεις),
γ) για την ποιότητα του διδάσκοντα (4 ερωτήσεις).
Οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ 5 διαβαθμίσεων ποιότητας: ‘Καθόλου’ (βαθμός 1), ‘Λίγο’ (βαθμός 2), ‘Αρκετά’ (Βαθμός 3), ‘Πολύ’ (βαθμός 4) και ‘Παρά πολύ’ (βαθμός 5).
Απάντησε στο ερωτηματολόγιο εδώ.
Σύνδεσμος ερωτηματολογίου
Διαχείριση παραπόνων
Για τα παράπονα και ενστάσεις, που σχετίζονται με ακαδημαϊκά θέματα (διδασκαλία και βαθμολογία μαθήματος) οι φοιτητές θα πρέπει να αποτείνονται αρχικά στον διδάσκοντα του μαθήματος. Έπειτα μπορούν να απευθυνθούν στον ακαδημαϊκό τους σύμβουλο σπουδών και αν δεν ικανοποιηθούν, είτε στον Διευθυντή του ΠΜΣ (για μεταπτυχιακούς φοιτητές), είτε στον Πρόεδρο του Τμήματος (για προπτυχιακούς φοιτητές). Αν πάλι θεωρούν ότι δεν επιλύθηκε το ζήτημά τους, υπάρχουν τα αρμόδια όργανα του Δ.Π.Θ. για περαιτέρω ενέργειες (συνήγορος του φοιτητή, Κοσμήτορας της Σχολής, Επιτροπή δεοντολογίας και ηθικής Δ.Π.Θ., Νομική υπηρεσία Δ.Π.Θ., Πρυτανικές αρχές).
Επίσης, για σοβαρά θέματα, που αφορούν τη φοίτηση τους, οι φοιτητές/ριες μπορούν να αποτείνονται εγγράφως ατομικά ή ομαδικά προς τη Γενική Συνέλευση του τμήματος. Σε περίπτωση, που θεωρούν ότι δεν έλαβαν ικανοποιητική ή ορθή απάντηση στο αίτημά τους, μπορούν να αποταθούν στον συνήγορο του φοιτητή ή στον Κοσμήτορα της Ιατρικής Σχολής ή ακόμη και στις Πρυτανικές αρχές.
Για παράπονα και ενστάσεις, που αφορούν υποστηρικτικές διαδικασίες και υπηρεσίες, όπως το ωρολόγιο πρόγραμμα, η κατάσταση υποδομών, η βιβλιοθήκη, τα συστήματα πληροφορικής κ.ά., οι φοιτητές μπορούν να αποτείνονται στις αρμόδιες διοικητικές υπηρεσίες ή στον συνήγορο του φοιτητή.
Οι περισσότερες διοικητικές υπηρεσίες του Δ.Π.Θ. περιλαμβάνουν μηχανισμούς υποβολής ενστάσεων, που αναφέρονται στους σχετικούς Κανονισμούς τους.
Διεκπεραίωση παραπόνων που υποβάλλονται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του Τμήματος.
1. Τα παράπονα που λαμβάνονται (από την Γραμματεία του Π.Μ.Σ.) μέσω της φόρμας αποστέλλονται αμέσως μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή απλής φωτοτυπίας στην/στον Διευθυντή του Π.Μ.Σ.
2. Η/Ο Διευθυντής/τρια επικοινωνεί με τον αναφερόμενο στο παράπονο, τηρώντας θέματα ανωνυμίας, διακριτικότητας, απορρήτου και προσωπικών δεδομένων, και προτείνει λύσεις.
3. Αν το κρίνει αναγκαίο ενημερώνει και τον/ην ακαδημαϊκό σύμβουλο φοιτητή/ριας.
4. Σε περίπτωση μη-εξεύρεσης λύσης ο/η Διευθυντής/τρια μπορεί κατά την κρίση του/ης να συγκαλέσει ‘ad hoc’ σύσκεψη με τον ακαδημαϊκό σύμβουλο, τον/ην αναφερόμενο/η, ή και άλλα μέλη ΔΕΠ βάσει της εμπειρίας τους. (σύμφωνα με την απόφαση της Συγκλήτου του Δ.Π.Θ. που αφορά τον Ακαδημαϊκό Σύμβουλο).
5. Κατόπιν προτείνει τρόπους επίλυσης.
6. Αν αυτό δεν καταστεί εφικτό τα παραπέμπει για λήψη απόφασης στη Συνέλευση του Τμήματος.
7. Σε περίπτωση πολύ σοβαρών παραπόνων και μη-επίλυσης ο/η Διευθυντής κατά την κρίση του/ης ενημερώνει αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες του Ιδρύματος (Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας, Συνήγορο Φοιτητή κ.λπ.).
Δέον είναι τα παράπονα να επιλύονται εντός 20 είκοσι εργασίμων ημερών.
Προσωπικά Δεδομένα
Το Δ.Π.Θ. αρχειοθετεί και διαχειρίζεται τις πληροφορίες που αφορούν προσωπικά δεδομένα των φοιτητών σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.